בניית אתר מכירות – יש לנו מספר תובנות עבורך

בניית אתר מכירות – אתר מכירות אמור לייצר הכנסות, להגדיל את החשיפה ולהפוך לפעילות רווחית ומשתלמת.

אבל מהם השלבים הנכונים שעליהם כדאי להקפיד על מנת להשיג את המטרה הזו ומה הקשר בין תהליך האפיון לבין התוצאה מבחינת עיצוב גרפי, פיתוח ושיקולים טכניים אחרים? הנה כל מה שכדאי לדעת וטיפים שקשורים גם למערכת הסליקה

כל השלבים לבניית אתר מכירות

ניסיון קודם עם בניה וקידום אתרים יכול לסייע גם למי שעומדים ממש עכשיו מול החלטה חשובה על בניית אתר מכירות. על פניו, לא אמורים להיות הבדלים בין סוגי האתרים. אבל בפועל, בניית אתר מסחר שונה לגמרי מבניית אתרי תדמית: גם מבחינת משך הזמן שזה דורש, גם מבחינת המערכות שצריך להתממשק אליהן ואפילו מבחינת הקידום האורגני בגוגל.

השלב הראשון של בניית אתר חנות מחייבת הכנת שיעורי בית. זה השלב שבו מאפיינים על גבי מסמך מסודר את כל התכונות השונות של האתר, כדי שהצדדים המעורבים בתהליך הפיתוח והבנייה יידעו מה בדיוק מצופה מהם לעשות.

בשלב הבא עוברים לעיצוב הגרפי, לאחר מכן מתמקדים בפיתוח ורגע לפני העלייה לאוויר גם מבצעים תהליך בדיקה מסודר. השלב האחרון הוא כמובן תהליך התממשקות למערכות סליקה שאותו בכלל אין עם בניית אתר תדמית או עם פרויקטים אחרים, אבל הוא נחשב הכי מורכב וחשוב.

תהליך אפיון חנות לבניית אתר מכירות

שלב האפיון במהלך בניית אתר מכירות עלול לתעתע. מצד אחד, ברור מאליו שאנשים שרוצים למכור מוצרים באינטרנט יודעים בכמה לתמחר אותם או למי בדיוק הם פונים בשביל להציע אותם. מצד שני, היכולת לגבש את כל הידע הזה אל תוך טופס אפיון מסודר ולאחר מכן גם להטמיע אותו פרקטית בתוך האתר היא ממש לא מובנת מאליה.

את שלב האפיון מבצעים בשיתוף פעולה בין האנשים שעומדים מאחורי האתר לבין אלו שאחראיים על הבנייה שלו. זה למשל השלב שבו בעלי אתר אינטרנט שאמורים לשמש בתור אתר מכירות צריכים לבדוק היטב את הנושאים הבאים:

  • כמה מוצרים עומדים להיות בחנות
  • מי קהל היעד שמגיע אליהם לחנות
  • מאיפה הגולשים מגיעים ומה הם מחפשים
  • למה הגולשים מבקרים דווקא בחנות שלהם
  • מה קורה אצל המתחרים
  • כמה כסף הם מוכנים להשקיע באתר
  • מה משך הזמן שעומד לרשותם עד שהם יתחילו להפיק רווחים

כל אלו הן סוגיות רלוונטיות לתהליך האפיון. בשלב הבא, ניתן להחליט איך האתר ייראה, מה יהיה כתוב בו, איפה בדיוק נקדם אותו וכן הלאה.

תהליך העיצוב הגרפי לחנות האינטרנט

כך לדוגמא השלב של עיצוב גרפי במהלך בניית אתר מכירות חייב לעלות בקנה אחד עם טופס האפיון המקורי. נכון שאת האפיון מבצעים על גבי סקיצה וגם כדי לקבל הצעה מסודרת על מחיר בניית אתר ועלויות ישירות או עקיפות, אבל זה קריטי שלמעצב הגרפי יהיה מסמך לעבוד איתו.

במסמך האפיון יש התייחסות מפורטת לקונספט של האתר ולכל מה שקשור לאלמנטים הדקורטיביים והגרפיים שלו. אם המסמך מתאר את הדרישות של בעל אתר מכירות בקווים כלליים בלבד, יכול להיות שהמעצבים הגרפיים הם אלו שיצטרכו לאסוף מודיעין: לראות איך נראים אתרים אחרים, לשאוב השראה אבל לא להעתיק או לחקות ואף לגייס לרשותם בעלי מקצוע וקולגות שיכולים לסייע עם עיצוב לוגו והטמעתו באתר.

תהליך הפיתוח

דווקא השלב של תהליך הפיתוח מעורר את הכי הרבה חששות מצד בעלי אתרי אינטרנט שמעוניינים להפעיל חנות אינטרנטית ולא יודעים מאיפה להתחיל. הסיבה לכך היא שבעלי החנות אולי מכירים הכי טוב את המוצרים והלקוחות שלהם, אבל לרוב הם לא יודעים יותר מדי על תהליך הפיתוח: איך הוא עובד, מה כלול בו, כמה זמן הוא נמשך וגם כמה זמן הוא אמור לעלות.

במילים אחרות, תהליך הפיתוח במהלך בנייה מסודרת של אתר מכירות אמין ומקצועי מעורר חשדות וחששות כי הוא תלוי בגורמים אחרים. מבחינת בעלי חנויות אינטרנטיות ומי שבסופו של דבר גם אמורים לשלם על כל הפרויקט הזה או לייצר ממנו הכנסה, הפתרון ברור: להעסיק אך ורק חברה מקצועית שמגיעה מהתחום ויש לה ניסיון מוכח.

למעשה, לא באמת צריכים להיות בעלי רקע טכני על מנת לזהות את היכולת של חברה מסוימת לפתח חנות אינטרנטית ולאחר מכן גם לקדם אותה. בשביל לבדוק האם היא טובה בזה, כל שנדרש הוא לברר איזה עוד פרויקטים היא ביצעה. את המידע הזה על פרויקטים קודמים בתחום של בניית אתרי אינטרנט מכל הסוגים ניתן לקבל ישירות דרך הנציגים של החברה, מהאתר הרשמי שלה או מהרשתות החברתיות.

מה שכדאי לדעת לפני החלטה על בניית האתר היא שניתן לבצע התאמות ושינויים גם תוך כדי תהליך הפיתוח. אפילו אם מי שמשלמים על השירות לא מכירים את תחום האינטרנט או לא יודעים כיצד מפתחים אתרים חדשים, זה לא אומר שהם לא יכולים להיות חלק מתהליך קבלת ההחלטות ולתת את המשוב שלהם תוך כדי תנועה.

תהליך QA (בדיקה) לאתר מכירה

עוד שלב חשוב בתהליך הבנייה מתבצע ממש רגע לפני שהאתר עולה לאוויר והתפקיד שלו הוא לבדוק את התפקיד. זהו שלב שמכונה בעגה המקצועית QA, כי הוא בוחן את כל השאלות והתשובות ואת כל נקודות הכשל הפוטנציאליות של האתר. באמצעות התהליך הזה ניתן לבדוק את האתר בצורה מבוקרת, למנוע חשיפה של הכשלים אל הגולשים ובעיקר לדאוג שהתוצר הסופי יהיה ברמה המצופה.

תהליך הבדיקה מתבצע גם הוא על פי טופס האפיון. בשלב הזה, משתמשים בטופס האפיון כסוג של מפת דרכים: בודקים עד כמה ניתן מענה לדרישות של הלקוח, מוודאים שהכל מתאים גם ללוח הזמנים ואז עוזרים הלאה לשלבים האחרונים בהחלט.

תהליך התממשקות למערכת סליקה

בעלי אתרים בדרך כלל מעורבים בשלב שבו הם מזינים את הפרטים שלהם אל מערכות כגון גוגל מיי ביזנס או בפרסום פוסטים ברשתות החברתיות. אבל מה שקורה מאחורי הקלעים לא פחות חשוב ואף רלוונטי לכל סוגי הפלטפורמות. אז בין אם מדובר על בניית אתרי וורדפרס או על אתרי וויקס, יש צורך להתממשק אל מערכת הסליקה.

בלי תהליך התממשקות למערכת סליקה לא ניתן לגבות כסף מהגולשים. זהו אחד השלבים המיוחדים ביותר בתהליך של בניית אתר שמיועד למסחר מקוון לעומת עוד דף נחיתה רגיל או אתר תדמית, כי בעזרתו ניתן לאסוף פרטי כרטיס אשראי ולבצע את תהליך הסליקה בדיוק כמו חנות אמיתית. אבל כדי שהסליקה תסתיים לשביעות הרצון של המעורבים ועל מנת שהאתר גם יקבל את תעודת האבטחה המגיעה לו, חייבים לדאוג לתהליך התממשקות יסודי ומסודר.

החדשות הטובות מבחינת בעלי חנויות אינטרנטיות הן שניתן וצריך לרכז את כל השלבים תחת קורת גג אחת. זה אומר שאם משקיעים מספיק זמן בבחירת החברה המתאימה שתאפיין את האתר ואז גם תפתח ותעצב אותו, אין בעיה להטיל עליה את האחריות עם השלב של תהליך התממשקות למערכות סליקה. תוך כדי התהליך, ללקוחות שהם בעלי האתר יש גם את מלוא הלגיטימציה להעיר, להאיר או להעביר ביקורת.

בניית אתר מכירה בחינם, האומנם?

שימו לב כי יש מגוון רחב של חברות שנותנות לכם לבנות אתר בחינם, אתר אינטרנט מכירתי או תדמיתי ללא תשלום או במחיר קוסם של 99 ₪ לחודש במבצע חסר תקדים, לרוב פתיחת אתר מכירות במערכות אלו הן סגורות ולא ניתנת לכם שליטה מלאה בהצגת התוכן ו/או בעריכתו הן ברמת הקוד והן ברמת שינויי המבנה של האתר, במידה ותרצו לשדרג תאלצו לשלם כסף, ישנן חברות שייקחו לכם ממש המון ביחס לתמורה שתקבלו וישנתן חברות שייקחו עלות שירות חודשי ופה נגמר הסיפור. אבל בשלב שתרצו לקדם את האתר בצורה אורגנית בגוגל (לדוגמא) תגיעו למצבים בו אינכם יכולים לבצע משימות יומיות שאמורות להיות מאוד פשוטות ברמה טכנית, ואילו מקדם האתר שלכם או חברה לקידום אתרים תגיע לסיטואציה לא נעימה וידיהם יהיו כבולות. לפני שאתם עושים את הצעד הזה מומלץ להתייעץ עם מומחה.

פנו אלינו לקבלת מידע
בניית חנות אינטרנטית
תהליך בניית חנות אינטרנטית

עד לפני עשור לערך אם הייתם שואלים אנשים לגבי רכישת מוצרים באינטרנט רבים מהם עדיין היו חוששים לעשות זאת. כיום מרבית האנשים מעדיפים לבצע רכישה

שירותי בניית אתרים
שירותי בניית אתרים

שירותי בניית אתרים – כדי להיות עסק עם אתר איכותי ומוכר לא מספיק רק להשקיע בבניית אתר מרשים ויפה. היום ישנה תחרות מאוד גדולה בכל

בניית אתרים
עיצוב ופיתוח אתרי אינטרנט
בניית אתרי וורדפרס

© כל הזכויות שמורות לחריף סוכנות קריאייטיב | בניית אתרים

פתח צ'אט
💬 צריך עזרה?
שלום👋
איך אוכל לעזור לך?