בניית אתר מסחר ותחזוקתו  – הדברים שלא מספרים לכם

בניית אתר מסחר ותחזוקתו  – מסחר מקוון מחייב אתר אמין, שמאפשר סליקה ואף עומד בסטנדרטים גבוהים מבחינת אחזקה.

בגלל איומי הסייבר מצד אחד והדרישות הגבוהות של הגולשים מצד שני, תחזוקה של האתר הזה היא משימה שגוזלת לא מעט זמן. אז איך עושים את זה נכון ועדיין מייצרים הכנסה מאפיק סולידי ומומלץ? הנה כל התשובות

באלו עסקים מתבקש שיבנו אתר מסחר?

יש סוגים שונים של עסקים שבהם חובה לבנות אתר מסחר אמין וגדול. ראשית, כל עסק בתחום הקמעונאות יכול כיום לחתוך את המתווכים ולהגיע ישירות אל קהל היעד והלקוחות שלו. אז במקום לשלם עמלות לחנויות, כל מה שהקמעונאים הגדולים צריכים לעשות הוא לדאוג לתהליך מסודר ומקצועי של בניית אתר מסחר. לאחר הבנייה ואם עומדים בכללים הבסיסיים, ניתן לשלוח ולספק את המוצרים בפריסה ארצית רחבה.

עוד עסקים שבהם מתבקש לבנות אתר מסחר הם אלו שמערכת היחסים שלהם היא מול לקוחות פרטיים. כאן לא מדובר בהכרח על חברות גדולות וארגונים, אלא על חנויות קטנות שמוכרות מוצרים כגון:

  • מוצרי חשמל ואלקטרוניקה
  • בגדים
  • בישום, קוסמטיקה וטיפוח
  • פרחים ועציצים
  • מחשבים, טלפונים וגאדג’טים
  • רהיטים לבית ולחוץ

כל עוד העסק יכול לתאר את המוצרים שלו בצורה ברורה ואין צורך להגיע פיזית לאולם תצוגה על מנת לראות אותם, בניית האתר תהיה פתרון מעולה ומומלץ. לשם השוואה, עסקים שמספקים שירותים לא צריכים אתר סחר אלא אתרי תדמית. ברשימה הזו נמצא למשל סוכני נסיעות, עורכי דין או רואי חשבון, שבאתר שלהם גם אין שירותי סליקה והמבנה הוא אחר לחלוטין.

מכאן והלאה כבר מתעוררת השאלה לגבי ההבדלים בין סוגים שונים של אתרי מסחר. בנוסף, כדאי לנצל את ההזדמנות ולבדוק מה באמת קורה מאחורי הקלעים של אתרים מן הסוג הזה. אם מתכננים לבנות את האתר ולא יודעים מאיפה להתחיל, המידע הזה יכול להיות שווה זמן וגם הרבה כסף.

אלו סוגי אתרי מסחר ניתן לבנות?

יש סוגים שונים של אתרי מסחר ולכל אחד מהם מאפיינים אחרים. הנה למשל דוגמאות לכמה סוגים בולטים במיוחד:

  • אתר שיווק שותפים – זהו אתר סולידי יחסית שמטרתו לעודד ביצועי מכירות וירטואליים של מוצרים שונים. העניין הוא שאת המכירות מבצע בפועל גורם שלישי, מה גם שלא צריך להחזיק מלאי. החיסרון הוא שולי רווח יחסית קטנים.
  • אתר מכירות פומביות – אתר מכירות פומביות מאפשר להציג מוצרים שונים ולהציע לגולשים ולקהל הרחב לנקוב במחיר שאותו הם מוכנים לשלם על מנת לקנות אותם. בנוסף, יש אתרי מסחר שמשמשים גם בתור חנות וירטואלית רגילה וגם בתור אתר מכירות פומביות – כמו לדוגמא איביי.
  • אתר מימון המונים – זהו סוג ייחודי של אתר מסחר שבו בכלל אין מוצרים, אבל כן יש שירות שאותו ניתן למכור – גיוס כספים מהציבור. תמורת גיוס הכספים למטרות אישיות הגורם המלווה, שהוא בדרך כלל אדם פרטי, מקבל עמלה.
  • חנות דיגיטלית – זו חנות קלאסית שמתפקדת בתור בית עסק לכל דבר ועניין. היא מאפשרת להסתכל על סוגים שונים של מוצרים, להשוות בין פריטים בקטלוג, לבצע הזמנה לכל כתובת או לקנות שלל מוצרים בהתאמה אישית. כמו כן, ניתן להקים חנות וירטואלית למותג פרטי או לחברה ואף למכור מוצרים בלעדיים שאין בחנויות.

בניית אתר מסחר – התהליך

התהליך של בניה וקידום אתרים מכל סוג מתחיל באפיון. בעיקר בשלב של בניית אתרים מורכבים, בשלב הראשון מאפיינים את האתר, מחליטים איך רוצים שהוא ייראה, מגדירים את קהל היעד וקובעים איך פונים אליו. אם למשל מדובר על עסק בתחום דוכנים לאירועים האתר ייראה אחרת לגמרי לעומת בניית אתר מכירות לחנות שמתמחה בבגדים, אז כל זה צריך לקבל ביטוי בטופס אפיון.

הסוד של בניית אתר מכירות הוא להשקיע בשלב האפיון כדי לא להשאיר שום דבר ליד הגורל. בשלב הבא, ניתן להשתמש בטופס הזה יחד עם חברה לקידום אתרים כדי להחליט על עיצוב גרפי, לוגו, סלוגן וכן הלאה. אחרי העיצוב הגרפי ובאמצעות תוכן מתאים של בניית אתר חנות ניתן גם להתחיל את הקידום האורגני, כמובן ביחס לדרישות של מנועי החיפוש ורמת התחרות מול אתרים דומים.

ההבדל העיקרי בין קידום אחרי בניית אתר תדמית לבין האופן שבו מקדמים אורגנית אתר חנות בא לידי ביטוי במספר העמודים שיש בו. בעוד באתר תדמית יש מקסימום 5-8 עמודים שונים, באתר חנות יכולים להיות מאות ואלפי עמודים – עמוד לכל מוצר. אז על מנת לקדם אתר כזה אורגנית צריך לעבוד מאוד קשה מאחורי הקלעים, כמו גם להשתמש בטיפים הבאים:

  • לשפר כל הזמן את מהירות הגלישה באתר
  • לדאוג לתגיות מטא שגם יניעו לפעולה מבוקשת
  • להשתמש בתמונות מתאימות
  • לבדוק יחסי המרה ולשנות בהתאם את הקידום או התוכן

כל הדברים האלה משפיעים כמובן על התקציב. מטבע הדברים, מחיר בניית אתר שאמור לשמש בתור חנות וירטואלית יהיה גבוה יותר מאשר בנייה של אתר שהתפקיד שלו הוא רק לאסוף לידים או לתת פרטים לגולשים.

חוץ מזה, התהליך של בניית האתר מסתיים רק אחרי שלב הפיתוח ואם מבצעים בדיקות QA. לבסוף, כל שנותר הוא לממשק את האתר אל מערכת הסליקה ולדאוג שיהיה איך לגבות כסף מהלקוחות. כל השלבים הללו חשובים ומבצעים אותם בצורה מסודרת לפי האפיון המקורי.

אתר חנות אינטרנט זו עבודה בחצי משרה

התחזוקה השוטפת של האתר היא לא פחות מורכבת. בשביל לתחזק את האתר ולדאוג שהוא יקודם אורגנית והלקוחות יהיו מרוצים, יש המון דברים שגוזלים מאיתנו זמן יקר ערך:

  • עדכון התכנים בעמודי המוצרים לפי מבצעים רלוונטיים
  • הוספת או הסרת מוצרים לפי המלאי והזמינות בחנות
  • השוואה בין שירותי סליקה ועמלות כדי לחסוך בהוצאות
  • מענה לדרישות של הגולשים ושירות לקוחות זמין
  • קידום של האתר בפוסטים ברשתות חברתיות או במנועי חיפוש
  • טיפול בתקלות טכניות או באיומי סייבר

במילים אחרות, אתר חנות אינטרנט זו עבודה בחצי משרה ויש שמתייחסים אליה גם בתור עבודה במשרה מלאה. מלבד הדברים שקשורים רק לאתר, יש למשל גם את הנושא של עדכון תכנים בפלטפורמות נוספות: החל מהכלי שמשולב בתוך מפות וקוראים לו גוגל מיי ביזנס ועד שיתופי פעולה עם אתרים אחרים לצורך הגדלת החשיפה והטראפיק.

מחירים של ותחזוקה שוטפת

הפתרון עם בניית אתרי וורדפרס או פלטפורמות אחרות שרלוונטיות לחנות דיגיטלית הוא להתייעץ עם חברה מקצועית שמגיעה מהתחום ומכירה אותו. נכון שמשלמים על השירות הזה והוא עולה כסף, אבל מדובר בהשקעה משתלמת: בזמן שחברה מקצועית לוקחת על עצמה את התפקיד של בניית האתר, פיתוח שלו, בדיקות QA ואז גם קידום אורגני, בעלי אתרי אינטרנט יכולים להמשיך להתעסק במוצרים, בלקוחות ובמה שהם טובים בו.

לסיכום, יש המון דברים שאנשים שרוצים לבנות אתר מסחר לא יודעים. בשביל למנוע מצב שבו הם מגלים את זה מאוחר מדי, מה שצריך לעשות הוא להכין את שיעורי הבית. אם בונים נכון את האתר, השמיים הם הגבול.

פנו אלינו לקבלת מידע
בניית חנות אינטרנטית
תהליך בניית חנות אינטרנטית

עד לפני עשור לערך אם הייתם שואלים אנשים לגבי רכישת מוצרים באינטרנט רבים מהם עדיין היו חוששים לעשות זאת. כיום מרבית האנשים מעדיפים לבצע רכישה

שירותי בניית אתרים
שירותי בניית אתרים

שירותי בניית אתרים – כדי להיות עסק עם אתר איכותי ומוכר לא מספיק רק להשקיע בבניית אתר מרשים ויפה. היום ישנה תחרות מאוד גדולה בכל

בניית אתרים
עיצוב ופיתוח אתרי אינטרנט
בניית אתרי וורדפרס

© כל הזכויות שמורות לחריף סוכנות קריאייטיב | בניית אתרים

פתח צ'אט
💬 צריך עזרה?
שלום👋
איך אוכל לעזור לך?