בניית אתר חנות אינטרנט, חנות וירטואלית והדגשים החשובים לפני שמתחילים

בניית אתר חנות אינטרנט, חנות וירטואלית והדגשים החשובים לפני שמתחילים – חנות וירטואלית חייבת להיטען מהר, להיות מאובטחת ברמה גבוהה ולהציע חווית גלישה נעימה שגם תגדיל את המכירות.

בשביל ליהנות מכל היתרונות של החנות מבחינת הכנסות ולקוחות מרוצים, חשוב לאפיין היטב את האתר וגם לחשוב איך נכון לקדם אותו. במקביל, יש להביא בחשבון הבדלים בין סוגי חנויות ואת המאפיינים של כל אחת מהן בהשוואה לאחרות

תהליך אפיון בניית חנות וירטואלית, שלב אחד שלב

טופס אפיון מאפשר לקבוע יעדים ולהגדיר בצורה ברורה את האופן שבו מתכננים לבנות, להקים ולקדם חנות אינטרנטית. האפיון הוא השלב הראשון בתהליך של בניית חנות אינטרנטית ומשתמשים בו כסוג של מפת דרכים. בנוסף, האפיון חשוב כי הוא מייצג את אחת הנקודות היחידות שבהן יש שיתוף פעולה בין כל הגורמים הרלוונטיים: גם בעל החנות והאתר מצד אחד וגם החברה שבונה או מקדמת אותו מצד שני.

בשלבים של הכנת טופס האפיון מגדירים כמה דברים קריטיים. קודם כל, מחליטים מה למכור ואיזה מוצרים להציע באתר. בשביל לקבל החלטה כזו, יש להביא בחשבון שיקולים לוגיסטיים, תמחור, סביבה תחרותית, זמינות של מוצרים מסוימים לעומת אחרים וכן הלאה. הטעות הנפוצה למשל היא להכניס לאתר את כל המוצרים שלכאורה יש גם בחנות הפיזית, אבל לא לדאוג לזמני משלוח ואספקה. במקרים כאלה, לקוחות שייכנסו לאתר כי לקנות את המוצרים אבל יגלו שהם לא זמינים עלולים להתאכזב ואף לא לחזור אליו שוב.

לאחר מכן מגדירים את קהל היעד ואת הלקוחות עצמם. זה השלב שבו המעורבות של בעלי אתרים וחנויות אינטרנטיות מאוד חשוב, כי הם אמורים להכיר את הלקוחות שלהם טוב יותר מכל אחד אחר: לדעת מה הם מחפשים, מה מעניין אותם, האם חשוב להם המחיר או המהירות, בני כמה הם, מה התקציב שעומד לרשותם, מאיפה הם מגיעים בארץ, מה הסטטוס שלהם וכן הלאה. ככל שיש יותר פרטים כאלה בטופס האפיון, כך מגדילים את הסיכוי לבנות חנות אינטרנטית איכותית וברמה גבוהה.

עוד שלב שהוא חלק בלתי נפרד מתהליך האפיון של בניית חנות אינטרנטית הוא בדיקת המתחרים. אי אפשר לבנות אף סוג של חנות בלי לברר מי המתחרים שלה, איפה החוזקות או החולשות שלהם ומה ניתן לעשות כדי להתבדל מהם. הפרטים האלה הם חלק חשוב מטופס האפיון עוד לפני שבונים את האתר, כי בעזרתם ניתן לשאוב השראה מדברים טובים שהמתחרים עושים – אבל להימנע מטעויות. כמו כן, האפיון חייב לכלול התייחסות מפורטת אל המתחרים כדי למנוע העתקות או איומים בתביעות משפטיות.

5 דברים שמוכרחים לעשות בעת הקמת חנות וירטואלית באינטרנטית

החלק הטכני של בניית חנות אינטרנטית מגיע אחרי שמסיימים את האפיון. המטרה בחלק הזה היא להקים את החנות הנכונה לפי הצרכים של קהל היעד ובהתאם למאפיינים של המוצרים, אבל גם פה יש לפחות 5 דברים שמוכרחים לעשות:

  1. סליקה – לא כל תהליך של בנייה וקידום אתרים נראה אותו דבר. הסיבה לכך היא שבמהלך בניית אתר מכירות למשל שמים דגש על סליקה, משהו שאין בו צורך באתרי תדמית או בדפי נחיתה שהמטרה שלהם היא לאסוף לידים. אבל מטבע הדברים, אף חנות אינטרנטית לא יכולה להפוך למקור הכנסות לגיטימי אם לא מטמיעים בה מערכת סליקה מסודרת. באמצעות הסליקה ניתן לגבות תשלום באשראי ולהציע חוויה נוחה גם לגולשים שעושים את זה בפעם הראשונה.
  2. קידום אורגני – התהליך של בניית אתר מסחר שונה מכל אתר אחר גם מבחינת האופן שבו מבצעים את הקידום האורגני. באתר שמתפקד בתור חנות אינטרנטית יש בדרך כלל כמות עצומה של דפים, כי לכל מוצר דף משל עצמו. בנוסף, חנות אינטרנטית שונה מאתרים אחרים בכך שבמקרים רבים יש בה טקסטים כפולים בגלל המפרט הטכני של המוצרים. חוץ מזה, הקידום האורגני חייב להתבצע באופן ייחודי היות ולחנות אינטרנטית יש עיצוב ומבנה שמקשים על הוספת טקסט חופשי. כל זה משפיע מהותית לא רק על השלבים של הקמת אתר מסחר לעומת בניית אתר תדמית או אתרים אחרים, אלא גם על מאמצי הקידום והשיווק הדיגיטליים.
  3. עיצוב ותוכן – מוכרים להקים חנות אינטרנטית שבה הגולשים יודעים בוודאות מה רוצים מהם, לאן הם צריכים להגיע כדי למצוא את המוצרים הרלוונטיים עבורם וכמה כל זה יעלה. בפועל, הדרך היחידה לשקף לגולשים את המסר היא באמצעות עיצוב גרפי ותוכן טקסטואלי. אז נכון שבאתרי מסחר יש פחות מקום להכניס טקסטים ארוכים כי הגולשים בעיקר מסתכלים על התמונות, אבל כן ניתן להציע את זה בתור הרחבה. במקביל, יש לדאוג לעיצוב גרפי שמתכתב עם הלוגו של העסק ומתאים לו. באופן הזה ניתן להקל על הגולשים להתמצא באתר ולהגדיל את זמני השהייה שלהם כדי להרוויח דירוג אורגני גבוה יותר בגוגל.
  4. שיפור מהירות גלישה – הדברים הקטנים עושים הבדל גדול מבחינת הקידום וההצלחה של חנויות אינטרנטיות. בהקשר הזה, הדוגמא הכי טובה היא מהירות גלישה: גולש ממוצע משקיע כמה שניות בודדות באתר לפני שהוא מחליט האם לעבור למתחרים. אז בשביל שהרושם הראשוני יהיה חיובי וגם כדי שהאלגוריתם של גוגל יהיה מרוצה, חשוב כל הזמן לשפר את מהירות הגלישה. לפני שמתחילים לבנות את האתר, עושים את זה באמצעות הסרת תמונות או סרטונים שאין בהם צורך, צמצום עמודים שנטענים לאט, בדיקת מהירות של שרתי אחסון שונים ועוד.
  5. אבטחה – בעלי מקצוע שמגיעים מהתחום של בניית חנות אינטרנטית מבינים את החשיבות של אבטחה. דרגה גבוהה של אבטחה קריטית לכל אתר שבו אנחנו מצפים מהגולשים והלקוחות להשאיר פרטי אשראי, לכן זה ממש לא משהו שכדאי להתפשר עליו.

סוגים של חנויות שניתן לבנות

הקפדה על כללי המפתח ועל הדברים שמוכרחים לעשות עוד בשלב האפיון ולאחר מכן בעת הקמת האתר עוזרת להתאים את התוצאה לכל תחום. הנה למשל כמה סוגים שונים של חנויות שניתן לבנות והמאפיינים שלהם:

  • חנות אלקטרוניקה למכירת מוצרי חשמל
  • חנות תינוקות למכירת בגדים וציוד
  • חנות למטייל למכירת חפצים, תיקים ועד
  • חנות וירטואלית לעיצוב בית למכירת חפצי אמנות, תמונות ואקססוריז
  • חנות בגדי ילדים לכל הגילאים
  • חנות טלפונים ניידים למכירת מכשירים שונים
  • חנות תכשיטים למכירת אבני חן
  • חנות למכירת ציוד אופנועים וקטנועים או אופניים
  • חנות וירטואלית לבגדי ים וטקסטיל
  • חנות למכירת מארזי שתייה, אלכוהול ומזון
  • חנות פרחים למשלוחים
  • חנות מתנות לגבר ולאישה
  • חנות להדפסת מוצרים ואספקה עד הבית או המשרד

מה שמשותף לכל החנויות זה היכולת של האינטרנט להציע פלטפורמה מושלמת, נגישה, נוחה, משתלמת ומאובטחת. רק באמצעות האינטרנט יכולים גם בעלי עסקים מתחום התחבורה וגם כאלה שמגיעים מתחום התכשיטים ליצור קשר ישירות עם הלקוחות הפוטנציאליים שלהם, בלי מתווכים ובלי לבזבז זמן. כדי ליהנות מהיתרונות האלה, חשוב שבעלי העסקים השונים יגדירו מראש את התקציב ואף יוודאו שהם קיבלו הצעה הוגנת על מחיר בניית אתר חדש.

כמה עולה לבנות חנות וירטואלית?

העלות של בניית חנות וירטואלית תלויה בפרמטרים שונים. טווח המחירים יכול להתחיל ב-2,000 ש”ח ולהגיע עד 150 או 200 אלף ש”ח, לכן יותר חשוב לבדוק מה כתוב בהצעת המחיר מאשר מה מופיע בשורה התחתונה שלה. במקביל, מאוד כדאי שבעלי עסקים יכירו כלים חינמיים שזמינים עבורם כגון גוגל מיי ביזנס או לפחות ישקלו בניית אתרי וורדפרס כדי להשאיר אצלם את השליטה בקוד.

מבחינת הפרמטרים עצמם, אפשר לראות למשל השפעה גדולה מאוד של מספר המוצרים באתר על המחיר של האפיון, הבנייה, ההקמה והקידום. כמו כן, יש לסביבת התחרות גם כן השפעה על המחיר: ככל שהתחרות גדולה יותר, כך יעלה יותר לקדם את האתר ולהבליט אותו בתוצאות החיפוש.

מבחינת בעלי עסקים, הרבה תלוי לפיכך בצרכים ובדרישות שלהם ויש גם מקום לגלות גמישות מבחינת היעדים והמטרות. במידה והתקציב נמוך ומשחק תפקיד משמעותי, אפשר להחליט שמתחילים באתר בסיסי בלבד. עם הזמן, מייצרים הכנסה דרך האתר ומשקיעים את הרווחים בפיתוח והוספת עמודים, מוצרים או שירותים. כך משתלבים בצורה נכונה יותר בתחום ובונים חנות אינטרנטית שיש לה היתכנות כלכלית.

לסיכום, יש דגשים חשובים שונים שאותם כדאי להכיר לפני שבונים כל סוג של חנות אינטרנטית. למרבה המזל, לחברות מקצועיות מהתחום יש גם את הניסיון שמאפשר לעשות את זה מהר וביעילות מוכחת.

פנו אלינו לקבלת מידע
בניית חנות אינטרנטית
תהליך בניית חנות אינטרנטית

עד לפני עשור לערך אם הייתם שואלים אנשים לגבי רכישת מוצרים באינטרנט רבים מהם עדיין היו חוששים לעשות זאת. כיום מרבית האנשים מעדיפים לבצע רכישה

שירותי בניית אתרים
שירותי בניית אתרים

שירותי בניית אתרים – כדי להיות עסק עם אתר איכותי ומוכר לא מספיק רק להשקיע בבניית אתר מרשים ויפה. היום ישנה תחרות מאוד גדולה בכל

בניית אתרים
עיצוב ופיתוח אתרי אינטרנט
בניית אתרי וורדפרס

© כל הזכויות שמורות לחריף סוכנות קריאייטיב | בניית אתרים

פתח צ'אט
💬 צריך עזרה?
שלום👋
איך אוכל לעזור לך?